FAQ
Is er een overzichtskaart waar alle accommodaties op staan?
Op Google Maps hebben we een eigen Paard & Bed kaart gemaakt waar al 'onze' accommodaties op staan. Zoom in op het gebied waar je naar toe wil en je ziet meteen de accommodatie met de overnachtingsmogelijkheden die er voor je paard of pony zijn. Klik je op de link van die acco, dan kom je bij die detailpagina op onze site uit.
Hoe kan ik binnen de site zelf het makkelijkste zoeken?
Op onze eigen site kan je op verschillende manieren zoeken:
1. Op de Homepagina rechts bovenin kan je een zoekwoord ingeven. Dat kan een naam van een accommodatie zijn, maar ook bijvoorbeeld een favoriete gebied waar je wilt rijden, zoals Veluwe of Strand. Je krijgt dan eerst alle accommodaties te zien die aan je zoekwoord voldoen, daarna artikelen uit eventuele blogberichten en pagina's
2. Klik bovenaan de pagina op Accommodaties en kies het land waar je heen wilt. Als je naar beneden scrolt, zie je alle accommodaties in dat land. Kies je een provincie of deelstaat, dan zie je alle accommodaties in die provincie/deelstaat.
Je kunt kiezen voor een weergave op de kaart of bekijk de accommodaties in een lijst.
Om nog sneller tot een goede keuze te komen, kun je gebruikmaken van de filters in de linker kolom. Je kunt zoeken op:
- Type accommodatie
- Faciliteiten voor wat betreft stalling
- Faciliteiten voor paardensport
- Faciliteiten specifiek voor de accommodatie
- Op (vanaf)prijs
3. Zoeken op afstand. Op de home-pagina staat in het midden een zoekbalk. Hier kan je een plaatsnaam ingeven en dan een straat ingeven van 10 km, 20 km enz. Als je daarna op "Zoeken" klikt, verschijnt een lijst met alle accommodatie binnen de in de straal rond de door jou opgegeven plaats. Klik je op "Bekijk kaart" dan zie je de accommodaties op de kaart en kan je nog gerichter zoeken. Helemaal perfect werkt het nog niet, want klik je een accommodatie aan en wil je terug naar diezelfde lijst, dan moet je de handelingen nog een keer ingeven. Hier wordt aan gewerkt!
Hoe plan ik mijn overnachtingsadressen voor mijn trektocht?
Op Google Maps hebben we een kaart gemaakt met alle accommodaties die op onze site staan. Op deze manier kan je een stuk gemakkelijker je trektocht plannen. Bij ons op de site vind je namelijk niet alleen accommodaties die betalen voor hun vermelding, maar ook gratis vermeldingen (al deze accommodaties zijn hier trouwens van op de hoogte!).
Hoe zoek ik als ik maar (ongeveer) maximaal 1 uur wil rijden?
Voer je woonplaats in op onze hompagina, bepaal het aantal kilometers en klik op zoek. Of kijk op onze handige kaart op Google Maps.
Hoe kan ik boeken?
Je kunt bij Paard & Bed niet online reserveren.
Wil je weten of een accommodatie beschikbaar is, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met de accommodatie of het contactformulier invullen dat rechts staat, onder de contactgegevens van de accommodatie. Wij zorgen dan dat de accommodatie zo snel mogelijk contact met je opneemt.
Moet ik een account aanmaken?
Nee, je hoeft geen account aan te maken om door de site van Paard & Bed te kunnen navigeren. Wil je favoriete accommodaties opslaan, zodat je ze later weer makkelijk terugvindt, dan is een eigen account wel heel makkelijk! Je kunt dan ook een favoriete accommodatie delen met anderen en reviews schrijven over accommodaties waar je geweest bent.
Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik een account aanmaak?
Je gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Paard & Bed of die van een derde partij. De toegang tot gegevens is beperkt tot zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de dienst. We hebben zelf ook een hekel aan spam, dus we gaan zorgvuldig met je gegevens om en verkopen ze niet door. Lees ook onze Privacyverklaring. Als je een wachtwoord op onze site invoert, zal deze gecodeerd worden opgeslagen en zal daardoor niet in te zien zijn voor anderen.
Waarom vragen jullie mijn e-mailadres bij een nieuwe review?
Om misbruik te voorkomen, vragen we je om je e-mailadres in te vullen. Zo houden we de beoordelingen, die op onze site staan, zo eerlijk mogelijk. Want zeg nu eerlijk, wat heb je er aan als een accommodatie steeds geweldige reviews over zichzelf schrijft, of als iemand die kwaad wil, gewoon maar wat over een accommodatie schrijft, terwijl die iemand nooit bij die accommodatie geweest is.
Je e-mailadres wordt natuurlijk niet getoond bij de review!
Waarom zie ik mijn review niet meteen op de site staan?
Als je een review gestuurd hebt, zal deze eerst door ons beoordeeld worden. Natuurlijk hebben we het dan niet over eventuele typfouten. Waar we wel naar kijken is of het een ‘echte’ review is en of er geen ongepaste taal gebruikt wordt.
Krijgt een accommodatie een beoordeling met 1 of 2 sterren, dan nemen we altijd contact op met de accommodatie en vragen we hen om binnen 10 dagen een reactie op de slechte review te geven. Zo’n reactie wordt dan onder jouw review gezet. Zo geven we beide partijen een kans om hun visie op het verhaal te geven. Na 10 dagen wordt de review sowieso online gezet, ook als de accommodatie geen gebruik maakt om te reageren.
Waarom wordt mijn review niet gepubliceerd?
Na het insturen van je review, wordt deze eerst gecontroleerd door de redactie van Paard & Bed. Het kan zijn dat we besluiten je review niet te publiceren. Dat kan om de volgende redenen:
- Je hebt je review meerdere keren ingestuurd
- In je review staat ongepast taalgebruik
- Je hebt de accommodatie 1 of 2 sterren gegeven, maar volgens de accommodatie ben je niet met je paard of pony bij deze accommodatie geweest
- Er is een andere, duidelijk aanwijsbare reden voor ons om je review niet te publiceren
Als je review is afgewezen, ontvang je van ons een email met de reden van afwijzing. Ben je het niet eens met de reden van afwijzen, neem dan contact met ons op.